Motivació, ideació i inspiració

Tot projecte té un punt de partida que permet als alumnes familiaritzar-se amb tot allò que hauran de treballar i els permet explorar fonts d’informació diverses que seran la base de la seva inspiració i posterior realització del treball. Calia familiaritzar els nens i nens i nois i noies amb el món de les llegendes, amb la cultura popular i amb el patrimoni proper a la seva escola.
La fase d’inspiració i exploració ha estat múltiple i diversa, tant com ho son els alumnes i les diferents escoles:

- Visites als llocs d’origen de les llegendes.
- Caracterització dels alumnes amb els personatges.
- Visites d’experts a l’aula ( des d’avis i àvies a historiadors i responsables de patrimoni).
- Recull de documentació gràfica.
- Qüestionaris inicials : Què en sabem? Què en volem saber? Què ens cal saber?
- Treball de conceptes claus.


EXEMPLES DE BONES PRÀCTIQUES A L’AULA

Síntesi del procés - Vedruna Vilafranca
Caracterització dels personatges - Vedruna Tona
Mapes conceptuals - Vedruna Sagrat Cor
Padlet amb el recull de llegendes - Vedruna Manresa
Formulari per saber què són les llegendes - Vedruna Espluga de Francolí
Mentimeter - Vedruna Gràcia
Infografia, què és una llegenda - Vedruna Cardona
Visita a Sant LLorenç de Munt - Vedruna Immaculada Sabadell Visita al Saltant de dona d'aigua - Vedruna Arbúcies